מקומות לאירועים וכנסים
ימי כיף לחברות
תכנים והפעלות
אירגון והפקה
צילום / מוסיקה / קייטרינג
קייטרינג / בר
ארגון חתונה
אטרקציות
חינות
שבת חתן

שירותי הקרנה בכנסים

 שירותי הקרנה בכנסים

מה כדאי לדעת על מנת שנושא ההקרנה בכנס יעבור בצורה הטובה ביותר?

 

אם אתם חושבים על יום ההולדת של סבתא רבקה והמצגת שהוקרנה שם, ואומרים מה כבר צריך? סה"כ השכרת מקרן ומסך - טעות בידכם.

 

אם אתם לא מעוניינים שבמעבר בין מצגת למצגת יראו את הילדים שלכם בבריכה במלון באילת (איתכם או בלעדיכם) על הדסק טופ, כדאי שתקדישו כמה דקות לקריאת כתבה זו.

 

נתחיל עם גודל מסך הקרנה

הגודל הסטנדרטי בשוק לכנסים בהם יש כמה מאות משתתפים הוא מסך שנקרא 3 על 4. זה לא בדיוק ארבע מטרים על שלושה מטרים, בפועל המסך קצת יותר קטן אבל לא נלך לרב בשביל 30 סנטימטרים פחות. המסך הזה הוא מסך מסגרת והוא עומד על שתי רגליים בצידיו ומתחיל מגובה של מטר מהרצפה. הוא יכול להיות בהקרנה קדמית וזה אומר שבד המסך הוא לבן והמקרן עומד ממולו, וההקרנה יכולה להיות אחורית וזה אומר בד מיוחד ויקר יותר בצבע אפור המאפשר להציב את המקרן מאחורי המסך. היתרון בהקרנה אחורית הוא נושא האסטטיקה, מכיוון שאין מקרן וכבלים שניצבים ממול המסך. אבל אליה וקוץ בה, הבעיה היא שצריך מינימום ארבעה, חמישה מטרים מאחור על מנת שיהיה אפשר להציב את המקרן.

 

חשוב מאוד לבדוק שהמקום בו נערך הכנס מתאים מבחינת גודל, כולנו רוצים הקרנה כמה שיותר גדולה, אבל זה לא מתאפשר בכל מקום. אם התקרה נמוכה מארבע מטרים, צריך להסתפק במסך קטן יותר לדוגמא 2 מטרים על 3 מטרים. שוב אני חוזר, שכך קוראים למסך, אך בפועל הוא קטן יותר.גם מסך זה יכול להיות בהקרנה קדמית או אחורית.

 

שני המסכים שציינתי הם המסכים הסטנדרטים לכנסים, אם הכנס הוא קטן מאוד או גדול מאוד, אז יש מסכים קטנים על רגל או גדולים יותר משלוש  על ארבע.

 

מסכים קטנים שעומדים על סטנד הם מאוד פרקטים וזולים אך יש לדעת שבהם אין הקרנה אחורית והם פחות "יוקרתיים" ממסכי מסגרת.

 

מהצד השני של הסקאלה יש לנו מסכי ענק 4 על 6 8 על 12,  אלו הם מסכים מאוד יקרים וכך גם המקרן שמשתמשים בו על מנת להקרין בגודל כזה בחלק מהאולמות בהם מתקיימים כנסים גדולים, כמו אולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב ועוד. יש מסכים כאלו ולכן אתם צריכים לדאוג אך ורק למקרן.

 

אז עברנו על נושא המסכים ועכשיו נמשיך לנושא הבא - השכרת מקרנים

על עוצמות של מקרן נאמר כבר הרבה ולכן לא אכנס כאן לפרטים על מנת שלא תירדמו. בכנסים משתמשים במקרנים של 4000 עד 6500 לומנס למסכים בינוניים (2 על 3 או 3 על 4) ובמקרני 10000 לומנס להקרנות על מסכים גדולים יותר, או כאשר יש אור חזק באולם ואתם רוצים שההקרנה תהיה ממש בהירה. מה שפחות מביאים בחשבון, הרבה פעמים, זה את המיקום בו יוצב המקרן. אם ניתן להציב את המקרן מול המסך במרחק של 5 מטרים וזה לא מפריע - אהלן וסהלן. אם יש חמישה מטרים אחורנית וניתן להשתמש בהקרנה אחורית - שוב אהלן וסהלן. הבעיה מתחילה ששתי האופציות האלו לא קיימות, אז מתחילים להיכנס לעובי הקורה. כאן יש שתי אפשרויות שעומדות על הפרק: הראשונה היא הצבה של המקרן רחוק מהמסך ומעל ראשי האנשים. לצורך כך צריך מקרן עם עדשה מיוחדת שמצמצמת את התמונה ומביאה אותה למימדים קטנים אפילו שהמקרן מוצב עשרים מטרים מהמסך.  


ברור שמקרן עם עדשות מתחלפות יקר יותר ממקרן סטנדרטי וכך גם
השכרת  מקרן מסוג זה. אפשרות שנייה היא הצבת המקרן ממול או בצד ושימוש במכשיר מיוחד (ושוב יקר מאוד) המיישר את התמונה למרות הזווית.

 

עד כאן דיברנו על השכרת מקרן ומסך. הנושא הבא מורכב הרבה יותר ואותו לא כולם בתחום יודעים לבצע - ניתוב התמונה.

פתחתי את הכתבה עם תמונת הילדים בבריכה על הדסק טופ. עכשיו ארחיב בנושא זה. לפצל תמונה שיוצאת מהמחשב לשתי תמונות זהות על שני מסכי ההקרנה זה פשוט יחסית.

העניין המורכב יותר הוא קבלת מקור תמונה משני מקורות שונים ומעבר חלק ביניהם. לדוגמא: מקור אחד הוא צילום במעגל סגור ומקור שני הוא המחשב של המרצה.

שימוש בממירים ונתבים לא מקצועיים יוריד את איכות התמונה משמעותית, בעיקר זו של המחשב. כמו כן, המעבר עלול להיות לא חלק, כאשר פתאום על מסכי ההקרנה יופיע החיפוש של המקרן אחרי מקור התמונה - לא נעים. 

חשוב מאוד לבדוק את הנושא הזה לפני הזמנת החברה שמבצעת את ההקרנה.

 

נושא נוסף הוא הטענת מצגות של המרצים במהלך הכנס, על מנת למנוע מצב בו כל האולם עד לניסיונות הורדת המצגת למחשב שעל הפודיום וניסוי המצגות, יש להשתמש במחשב נוסף בעמדת הבקרה אשר ישלוט על המחשב של המרצה ובו תהיה עמדת הטענת המצגות.

 

חשוב שתרדו לעומק העניין כאשר אתם מזמינים את ההקרנה, ובכך תוכלו למנוע הרבה אי-נעימויות ביום החשוב והמשמעותי הזה.